Isabel Marant habla para el Telegraph y por fin opina de los clones de sus sneakers

Foto: Vogue

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Tras el desfile de su colección otoño-invierno 2013, el Telegraph habló con Isabel Marant en sus oficinas en París en una entrevista en la que la diseñadora explica su modo de pensar y de crear y el cómo ha llegado a donde está.

Cuenta cómo comenzó en el mundo de la moda:

In a DIY, grungy spirit she started making her own clothes. ‘In France we have nice cloths, red stripes, to sweep the floor and also to sweep the dishes. I made tops with one at the front, one at the back, square, very Japanese – in a European, trashy way.’ Her friends coveted them. ‘I was kind of earning my living at 16 selling my rubbishy things and I thought, “Eh, interesting.” I’d wanted to do economic studies but I discovered fashion.’

After college she tried working in other houses but found the experience frustrating – too big and noisy in that 1980s way she didn’t like – and decided to go it alone, launching her label in 1994.

Como muchos otros diseñadores, Marant se queja del número de colecciones que tienen que hacer cada año:

She’s disgusted at the increased pressure on designers to provide two extra mid-season collections per year. ‘I feel like a machine to vomit garments,’ she says, rather vividly.

But given that she tells me she starts every collection from a feeling of ‘disgust and frustration’, perhaps this is a motivating state for her. ‘I always think, “OK, again another collection. Why new clothes, when we have so many, I know we don’t need it. What is going to be the difference?” It’s always rejection, love and hate.

Y por fin sabemos su opinión sobre la multitud de clones de sus sneakers y del resto de sus prendas:

Disgust is a word that she employs a lot. She’s disgusted that so many labels have copied her bestselling wedge trainers without attribution (‘Everybody who has the wrong one looks quite bitchy, very vulgar, when mine are not at all’); she’s disgusted by the impact on fashion of the digital age (‘As soon as you have an idea it’s copied and you don’t like it in a minute’)

La entrevista es bastante interesante y ayuda a entender la filosofía de la marca. Marant cuenta que ella es su propia musa y que diseña cosas que a ella le gustaría llevar. Que no hace vestidos de fiesta porque no tiene ocasión para llevarlos y que cree en la filosofía del menos es más.

Si queréis leer la entrevista al completo la tenéis aquí.

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